Jaguar XF to limuzyna użytkowa zaprojektowana z myślą o rywalizacji z BMW serii 5, Mercedesem klasy E i Audi A6. To także kluczowy strategicznie samochód dla Jaguara - oryginalna wersja z 2007 roku była odpowiedzialna za bardzo potrzebne wzmocnienie prestiżu marki. Druga generacja XF pojawiła się pod koniec 2015 roku - jest nowa od podstaw, a zmiany dotyczą niemal każdej jej części. Jaguar XF nowej generacji, dzięki szerokiemu zastosowaniu aluminium w swojej konstrukcji, jest znacznie lżejszy od swojego poprzednika. Wraz z nowymi, wysokoprężnymi silnikami benzynowymi czyni go to jednym z najbardziej wydajnych samochodów w swojej klasie. Wśród części Jaguar dostępne są manualne i automatyczne skrzynie biegów, a nabywcy mogą również ulepszyć tradycyjny napęd z tylnej osi na napęd na cztery koła.
Duży bagażnik i dużo miejsca dla pasażerów
Wewnętrzna przestrzeń XF jest nieznacznie większa niż w przypadku wspomnianych rywali, chociaż dzielone tylne siedzenia nie są dostępne w wersji podstawowej. Nawet bez tej opcji nie ma jednak większego problemu z dopasowaniem doń większych przedmiotów, takich jak fotelik dziecięcy. Z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca dla trzech osób dorosłych, a przestrzeń na głowy i nogi dla osób na dwóch zewnętrznych siedzeniach jest szczególnie duża. Jedyną wadą jest to, że ktokolwiek jest w środku, będzie musiał pokonywać bardzo szeroką bryłę w podłodze, choć w tej klasie samochodów nie jest to wcale niezwykłe. Pasażerowie siedzący z przodu mają dużo miejsca na relaks wraz z przyzwoitą ilością schowków.
Komfortowa jazda
Brytyjska firma ma szczególną renomę, jeśli chodzi o konstruowanie samochodów, które dobrze się trzymają drogi, ale są także wygodne. Zazwyczaj zapewniają to przemyślane projekty i doskonałej jakości części. Jaguar XF nie jest wyjątkiem. Zawieszenie jest idealnie dostrojone do nawierzchni drogowych w Wielkiej Brytanii, usuwając ostre uderzenia oraz wstrząsy i nigdy nie tracąc łagodności jazdy, nawet w sportowej wersji wozu R-Sport. Pasażerowie są chronieni przed hałasem z drogi i wiatrem, a choć czterocylindrowe silniki są dość głośne na biegu jałowym lub gdy obracają się mocno, przez resztę czasu wtapiają się raczej w tło. XF jest najprzyjemniejszym w prowadzeniu samochodem w swojej klasie – wchodzi w zakręty ze znaczną siłą, ale cechuje się niesamowitą przyczepnością do drogi. Przy zakupie nowego modelu oferowane są liczne wersje, wyposażenie dodatkowe i niestandardowe części. Jaguar XF może dzięki temu być więc wysoce spersonalizowany, co z pewnością docenią kierowcy i pasażerowie poszukujących w motoryzacji najlepszych doświadczeń.