Jeżeli chcemy, aby widownia naszego kanału streamingowego stale rosła, musimy ją lepiej poznać. Oto krótkie opracowanie traktujące o zachowaniu przeciętnego widza i o tym, jak go przytrzymać przy naszym kanale. Warto się z tym wszystkim zapoznać, bowiem nawet najlepsze urządzenie do streamingu nie zastąpi dobrej znajomości naszej widowni.

Poznać odbiorcę

Każdy zapalony widz potwierdzi, że oglądanie streamera przypomina oglądanie telewizji. Z tym, że jest lepsze i o wiele bardziej interaktywne. Nie miejmy jednak złudzeń, pomimo wielu możliwości wchodzenia w interakcję, zdecydowana większość widzów będzie "czaić się" na naszym kanale. Dobry streamer powinien starać się ich aktywować, bowiem zwiększa to szansę, że wróci w przyszłości. urządzenie do streaminguNie powinno więc dziwić, że największe sukcesy w streamingu odnoszą ci, którzy obdarzeni są dobrymi umiejętnościami nawiązywania kontaktów i przełamywania lodów. Dobre urządzenia do streamingu to jedno, jednak najważniejszym elementem układanki sukcesu wciąż pozostaje człowiek. W świecie producentów treści powszechnie wiadomo, że tylko 5-30% odbiorców będzie wchodziło w interakcję (w zależności od wielkości grupy odbiorców). Obejmuje to zarówno czat i darowizny. Niektórzy widzowie będą pojawiać się codziennie, inni rzadziej, ale również z pewną dozą regularności.

Procenty, procenty

W miarę wzrostu popularności kanału procentowy udział osób wchodzących w interakcję będzie spadał. Statystyki wskazują najczęściej granicę około 5% w przypadku popularnych kanałów. Oznacza to, że jeśli mamy 100 widzów, prawdopodobnie około 30 będzie kontaktować się z nami przez czat lub inne narzędzia dostępne na naszym kanale. Z drugiej strony, jeśli mamy 10.000 widzów, aktywnych będzie około 500. Streaming może być bardzo satysfakcjonujący, ale dla większości osób początkujących będzie to doświadczenie prawdopodobnie stresujące, mało satysfakcjonujące i ... samotne. Warto jednak tutaj ponownie podkreślić – tylko początki będą takie, jeżeli włożymy w kanał odpowiednio dużo pracy.Pamiętajmy, że widzowie są trudni do zadowolenia i trzeba im pokazać, że jesteśmy warci ich czasu. A jeśli szukamy jakiejś konkretnej niszy, prawdopodobnie będzie to wymagało dużo planowania. Należy pozostać pozytywnym i skoncentrowanym. Każdy w końcu zaczyna od jednego widza, później ma ich kilku, a potem o wiele więcej.

Przede wszystkim – stały harmonogram

Kiedy już nabędziemy każde niezbędne urządzenie do streamingu, pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić, jest przygotowanie harmonogramu streamowania. Regularność i systematyczność nadawania kolejnych audycji jest niezwykle ważna. Gdy już uda się opracować jakiś wzorzec, należy się go kurczowo trzymać. Pomoże to utworzyć nawyk u widzów i daje im coś, na co mogą czekać.